söndag 12 juli 2009

Himla trist...

Alla prinsessor har dött...

Det hela är mycket märkligt då alla andra fiskar verkar må bra. De äter och busar som vanligt. Ja, alla utom Malte då som aldrig kan kallas för busig.

Jag har varit i Paris en vecka. Prinsessorna var inte riktigt som de brukade dagarna innan jag åkte men jag tänkte att det var för att det var så varmt. Varmt ute, varmt inne och nästan 30 grader i akvariet. Satte i 2 extra syrepumpar, tog bort locket på akvariet och kylde med is. En prinsessa var blek, simmade konstigt, de andra "klämde" med fenorna och åt inte som de brukar. Men fick ner temperaturen och saltade, tyckte (eller intalade mig) att de verkade piggare innan jag åkte.

Det klart att det är bra att övriga fiskar verkar må bra, men nog är det konstigt att alla prinsessor plötsligt dör... Akvariet känns tomt och trist utan prinsessorna. Nu håller jag bara tummarna för att de inte dog av något smittsamt som kommer att angripa de andra fiskarna. Jag kan inte göra annat än att ha koll på fiskarna som är kvar eftersom jag inte har en aning om vad prinsessorna dog av. Hoppas Malte äter ikväll så blir jag lite mindre orolig över att prinsessorna dog av bukvattensot. Malte är den enda fisk som inte sprallar runt, det gör han ju aldrig men jag menar att det är svårare att se på honom hur han mår. Han gömmer sig i stocken.

Det är bara att vänta och se...

Inga kommentarer: